El Xino-Xano visita el Turó de Samont al Montseny

El diumenge 9 de febrer de 2020 el Xino-Xano ens porta fins al Turó de Samont al Montseny (Vallès Oriental).  És un cim de 1.273 metres situat a l’extrem Sud del pla de la Calma, en què els relleus del Montseny comencen a baixar en direcció a la plana. Per la seva situació, es tracta d’un gran mirador cap el Vallès i la serralada de Marina, a mes de la resta de massís del Montseny. El Turó de Samont forma part de la llista del 100 CIMS de la FEEC.

Desnivell acumulat: 854 m
Dificultat: Moderada
Circular: Si Ermita de Sant Elies (R. Guijarro)
Durada: 5:20 h
L’itinerari transcorre per corriols amb pendents i algun pas estret.

PROGRAMA: Sortida a les 8:00 hores del carrer Escorial, entre Encarnació i Reig i Bonet. Cal ser-hi 15 minuts abans.

Anirem per l’autopista  AP-7 en direcció Girona. Sortida 11 (Sant Celoni/Montseny). Agafarem la C-35 direcció Sta. Maria Palautordera. Desprès agafarem la BV-5301 direcció Montseny. Passat el poble de Sant Esteve de Palautordera, a la carretera, trobarem a la dreta, el Bar LANAU, on podrem esmorzar. Desprès agafarem, just a la esquerra, la pista asfaltada que creua la Urbanització “Els Refugis del Montseny”. Durant 1,7 km anirem pujant la pista sempre seguint les indicacions de Sant Elies, fins una cruïlla on s’acaba l’asfaltat.

A les 10:30  hores puntualment, començarem a caminar.

ITINERARI: Cruïlla “Els Refugis del Montseny”- Mas Can Planell-Ermita de Sant Elies-Turó de Sant Elies-Carena de la cova-Prat Fondo-Turo de Samont-La Pleta-Coll de Pinovell-Turo de Pinovell-Coll del Pou-Coll de Palestrina-Cingle de les Heures-La Fajolera-Font de Borrell-Mas Can Planell-Cruïlla.

L’arribada a Barcelona està prevista al voltant de les 19:00 , si el trànsit ho permet.

En cas de voler participar heu de posar-vos en contacte amb Román Guijarro (tel.93 210 59 35 o 699 43 93 32) per tal de facilitar una bona organització, i preveure que tothom tingui transport.

La següent excursió serà el dia 8 de març del 2020.