Important: Comunicat de la Junta de Lluïsos de Gràcia

Benvolgudes famílies i socis,

Ens posem en contacte amb vosaltres per explicar-vos la situació actual de Lluïsos i les decisions que la Junta ha pres en relació amb l’entitat davant el confinament pel covid-19.

A Lluïsos s’hi duen a terme moltes activitats culturals i esportives i més de 3.000 persones passen cada setmana per l’entitat. Durant aquests dies del confinament, algunes de les activitats s’han hagut d’aturar i alguns projectes no s’han pogut dur a terme. Però per sort, som persones innovadores i positives i ens adaptem a les noves possibilitats. Així doncs, moltes activitats se segueixen fent. Els de bàsquet i tennis taula fan entrenaments tècnics on line, els de pintura o anglès segueixen rebent les classes per videoconferència, els de teatre continuen estudiant el seu paper i donant indicacions, alguna coral està fent assajos per corda i videoconferència, etc. Hi ha seccions que ho tenen més fàcil que d’altres, això és cert.

La Junta de Lluïsos ens hem seguit reunint per analitzar la situació i estar atents a les conseqüències que tot plegat pot tenir per l’entitat. I hem pres decisions complexes que pensem que són les més idònies en aquest moment per garantir la supervivència econòmica de l’entitat.

Com sabeu, a Lluïsos tenim unes despeses d’estructura importants. Les dues partides més grans són el pagament de les hipoteques i préstecs i les despeses de personal.

La principal font d’ingressos per a assumir aquestes despeses són les quotes dels socis i sòcies i els lloguers d’espais i algunes activitats, com per exemple els espectacles al teatre.

Estem treballant amb l’Ajuntament perquè avanci pagaments dels seus compromisos amb l’entitat per aquest 2020.

Volem evitar una pòlissa de crèdit per tal de fer front a les despeses fixes ineludibles, atès que l’entitat ja està prou endeutada.

Amb tot, us informem de les decisions preses:

• Aplicarem una ERTO total o parcial al personal de Lluïsos per dos mesos (abril i maig). Mantindrem serveis d’atenció al soci i les seccions on line, comunicació, comptabilitat i gerència. Això vol dir que algunes persones passaran temporalment a l’atur i altres reduiran la seva jornada. La voluntat de la junta està a fer que els treballadors no vegin afectat el seu salari, pel que estem estudiant diverses possibilitats.

• Aplicarem un descompte a la quota de soci d’abril i maig, ja que entenem que vosaltres també esteu vivint situacions complexes. Es cobrarà el 75% de la quota i, per tant, aquesta passarà a ser de 14,25€. Aquests diners serviran per pagar les hipoteques i poc més. Us volem recordar que si feu la declaració de la renda, aquests 14,25€ són en realitat uns 3€ al mes, la resta se us tornen al fer la declaració.

Des de la junta tractarem amb cura a totes aquelles persones sòcies que tingueu dificultats per fer front a la quota del mes de maig, i per tant us agrairem que ens ho feu saber per aplicar les mesures pertinents a través de info@lluisosdegracia.cat

En aquests moments complicats volem enviar una sentida abraçada a totes les famílies que han perdut un familiar o amic o que teniu algun malalt proper. I volem agrair a totes les persones anònimes que treballen perquè nosaltres puguem quedar-nos a casa.

També som conscients que actualment no podeu venir a Lluïsos, però volem que sapigueu que Lluïsos segueix aquí. Batega fort per estar preparats per quan tornem.

Tots som Lluïsos.

Moltes gràcies.