El Cor Gregal inaugurarà la primavera el pròxim 22 de març interpretant els ‘Anthems’ de Händel

El Cor Gregal donarà la benvinguda a la primavera de 2025 amb un concert de gran format, en col·laboració amb la Coral de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona i la Beat Symphony Orchestra, sota la direcció del mestre Òscar Salvador. L’acte tindrà lloc el pròxim dissabte 22 de març a les 18:00 h a l’Església de Sant Ildefons.

Les obres que es presenten són els 4 Anthems (himnes de coronació) de Georg Friedrich Händel. Aquest compositor barroc, d’origen alemany i nacionalitzat britànic, va compondre els himnes el 1727 per encàrrec de Jordi II de la Gran Bretanya amb motiu de la seva coronació. Els himnes comencen amb Zadok the Priest, popularitzat en els nostres temps per haver estat adaptat com a himne de la Champions league. En aquest primer Anthem, Händel relata l’escena bíblica de la proclamació del rei Salomó, per ressaltar la força de la tradició monàrquica beneïda per Déu, especialment rellevant perquè el rei britànic és també el cap de l’església anglicana. D’acord amb el context de l’època, l’obra també destaca, en el darrer dels himnes, el paper protector del rei envers els seus súbdits.

Cada Anthem és una obra independent, però l’estructura interna de cadascun, alternant moments brillants i solemnes, permet una interpretació conjunta de tots quatre. Els Himnes van tenir tant d’èxit que s’han convertit en tradició en les coronacions dels monarques britànics, i fa poc encara es van poder escoltar en la de Carles III, el rei actual.  Al final del concert també es farà una selecció d’alguns moviments de l’obra més coneguda de Händel, l’Oratori el Messies.

Esperem que pugueu gaudir d’aquest concert que des de fa mesos es prepara amb tanta il·lusió!

Detalls de l'esdeveniment
Organitza

Lluïsos de Gràcia

Dia

22 de març

Hora

18:00 h

Lloc

Església de St Ildefons (C/ Madrazo, 92), Sarrià-Sant Gervasi, 08021 Barcelona