Aquest març ens hem reunit per primer cop membres de la junta directiva, de l’equip tècnic de Lluïsos, un cantaire de Sinera i un de Cantiga, una mare de l’AE i monis del GMM per constituir l’Equip Verd de Lluïsos. A la pròxima reunió també s’hi sumaran caps de l’AE.
Durant la reunió vam explicar els projectes verds de l’entitat: l’hort urbà, la Verdinada, les cistelles ecològiques, el Renova la teva Roba, L’amagatall, el banc del temps, la campanya Omple’m a Lafont, el treball de carrera de les estudiants de ciències ambientals, l’auditoria ambiental, casal d’estiu, etc. (trobareu informació a la web de Lluïsos).
I vam definir els objectius de l’Equip verd:
- Fer el seguiment de l’auditoria ambiental i participar del disseny del Pla de sostenibilitat, fixant reptes a curt i llarg termini per Lluïsos
- Aplicar el pla de sostenibilitat i fer seguiment dels projectes verds
- Promoure accions per sensibilitzar sobre el medi ambient i reduir el nostre impacte.
Des de l’Equip Verd som conscients que des de Lluïsos podem fer moltes coses i que l’equip ha de servir per donar noves perspectives als projectes verds i ser-ne motor, alhora que serveixi d’enllaç i promotor a les seccions.
D’entrada tenim dos projectes en curs: fomentar la reducció de l’ús d’ampolles de plàstic (projecte que vam iniciar abans de la pandèmia i que finalitzarem aquest juliol) i participar del repte CleanUp Challenge que consisteix en recollir residus (sobretot llaunes i ampolles) per netejar l’entorn i alhora fer un control del què generem. Començarem a principis de maig amb un cap de setmana.
Us animem a seguir les notícies i a col·laborar en els projectes!